gksu
Alan Mortensen
2014-09-22 12:03:26 UTC
Hej,

Jeg har et spÞrgsmål vedrÞrende gksu. Når jeg i Linux Mint kÞrer gksu
--help er teksten på engelsk, selvom den er oversat i Ubuntu (
https://translations.launchpad.net/ubuntu/utopic/+source/gksu/+pots/gksu/da/+translate).
Er det det sammen i Ubuntu? Nogen forklaring på hvorfor teksten er på
engelsk? Når jeg kÞrer gksu programnavn, er teksten i dialogboksen også på
engelsk. Denne tekst lader ikke til at vÊre inkluderet i oversÊttelsen af
gksu i Ubuntu. Skal det oversÊttes opstrÞms (i forhold til Ubuntu)?
Versionen af gksu er 2.0.2-6ubuntu2.

Hilsen
Alan
Joe Dalton
2014-09-23 14:55:08 UTC
det korte svar er vist ja

Pakken fra Mint er med meget stor sandsynlighed fra Debian, her er pakkesiden
https://packages.debian.org/da/sid/gksu

de har en henvisning til
http://www.nongnu.org/gksu/

som så siger projektet er flyttet til
https://wiki.gnome.org/action/show/Apps/Attic/gksu?action=show&redirect=gksu

de skriver at det bliver erstattet af
https://l10n.gnome.org/module/PolicyKit-gnome/

som er oversat.

Så måske det giver sig selv?

Evt, kan du prøve at sende en fejlrapport med oversættelsen til Debian og se om pakken har en aktiv vedligeholder som vil lave en oversættelsesopdatering. (det giver meget varierende resultater). Der er en koreansk fejlrapport fra 2008 der stadig står åben.

mvh
Joe

Emne: gksu
Til: ***@dansk-gruppen.dk
Dato: mandag 22. september 2014 14.03

Hej,

Jeg har et spørgsmål vedrørende gksu. Når jeg i
Linux Mint kører gksu --help er teksten på engelsk, selvom
den er oversat i Ubuntu (https://translations.launchpad.net/ubuntu/utopic/+source/gksu/+pots/gksu/da/+translate).
Er det det sammen i Ubuntu? Nogen forklaring på hvorfor
teksten er på engelsk? Når jeg kører gksu programnavn, er
teksten i dialogboksen også på engelsk. Denne tekst lader
ikke til at være inkluderet i oversættelsen af gksu i
Ubuntu. Skal det oversættes opstrøms (i forhold til